Na stronie nowymagazyn.pl mogą występować wpisy o charakterze reklamowym.

ZASOBY_0008-Z1000816_1920

David Basulto, założyciel ArchDaily o innowacjach i przyszłości architektury

David Basulto stoi za jednym z najważniejszych i najbardziej wpływowych mediów dla miłośników architektury na całym świecie – ArchDaily. Założony w 2008 roku portal stał się nieodłączną częścią codzienności architektów, projektantów wnętrz i entuzjastów wzornictwa. Na tegorocznym Salone del Mobile, Basulto odwiedził stoisko marki OMNIRES, jednego z wiodących producentów branży łazienkowej. Podczas wizyty na stoisku debiutującej w Mediolanie polskiej marki rozmawiał z przedstawicielami OMNIRES o najnowszych trendach, innowacjach i wyzwaniach stojących przed światem architektury.

Założyciel i redaktor naczelny ArchDaily, nie tylko śmiało wyznacza standardy w dziedzinie architektury, ale jest także wizjonerem, przekształcającym sposób, w jaki profesjonaliści uczestniczą w dyskusji na temat wnętrz i budynków. Jego doświadczenie i spojrzenie stanowi cenne źródło wglądu w obecne i przyszłe kierunki rozwoju branży.

OMNIRES: Masz wiele doświadczeń z targami w Europie i na całym świecie. Dziś spotykamy się na Salone del Mobile. Czy jest tu coś co szczególnie przykuło Twoją uwagę?

David Basulto: Tym co przyciągnęło moją uwagę jest przede wszystkim rzemiosło i przywiązanie do procesu twórczego. Branża poszukuje produktów wykonanych starannie i solidnie. Mogą to być zarówno obiekty wykorzystujące zaawansowane technologie, jak i te tradycyjne, ręczne prace artystyczne. Stale rośnie uznanie dla materiałów rzemieślniczych.

OMNIRES: Czy obserwujesz ten kierunek we wszystkich obszarach? Jak opisałbyś go w kontekście kuchni i łazienek?

David Basulto: Myślę, że kuchnia i łazienka to miejsca, gdzie widać najwięcej nowoczesnych rozwiązań technologicznych, choć rzemiosło jest bardzo widoczne w meblarstwie. Dostrzegam tendencję do wykorzystywania organicznych materiałów oraz przyjęcia podejścia rzemieślniczego, nawiązującego do doznań zmysłowych. Ogólnie rzecz biorąc, trendy związane z naszym stylem życia mają znaczący wpływ na nas jako społeczność. Przywiązujemy dużą uwagę do własnych przestrzeni, które projektujemy dążąc do stworzenia jak najbardziej relaksującego miejsca. W świecie, gdzie tak wiele się dzieje, nasze domy powinny być bezpieczną przystanią. To niesie za sobą odzwierciedlenie w materiałach, ale także w podejściu do samych siebie. Na przykład łazienki ewoluują w coś więcej niż tylko pomieszczenia z określoną funkcją. Stają się coraz częściej domowym spa, w którym spędzamy czas, żeby się na chwilę zatrzymać i zrelaksować.

OMNIRES: Czy nazwałbyś to trendem, czy raczej sposobem, w jaki ludzie zmieniają postrzeganie swych domów? Uważasz, że to coś długoterminowego?

David Basulto: To naturalna ewolucja i coś, co nie zmieni się radykalnie w najbliższych latach. Kilka lat temu pojawiła się w badaniach tendencja do naśladowania trendów wychodzących z branży hotelarskiej, ponieważ stanowią one pewnego rodzaju odniesienie i bazę. Wyjeżdżaliśmy do spa, czy dobrego hotelu, żeby poczuć ten specyficzny komfort; a teraz zaczęliśmy to po prostu przenosić do naszych domów. Posiadanie spa we własnej łazience stało się wreszcie możliwe – wolnostojąca wanna, obszary do siedzenia, obszerne prysznice z wygodną deszczownicą – to już nikogo nie dziwi.

OMNIRES: Czy zauważyłeś podobne transformacje w innych obszarach? Czy możemy te tendencje do czegoś porównać?

David Basulto: Ludzie bardzo doceniają teraz ideę fine dining i zastanawiają się, jak można przenieść to doświadczenie restauracyjne do swojego domu. W efekcie coraz popularniejsze stają się m.in. rozwiązania, takie jak otwarta kuchnia czy wyspa. To także część ewolucji w sposobie traktowania naszych domów i sposobu dbania o siebie, o której wspominałem wcześniej.

OMNIRES: Czy można powiedzieć, że oczekiwałeś tego na tegorocznych targach Salone del Mobile?

David Basulto: Tak, w Mediolanie marki prezentują swoje najlepsze osiągnięcia; od nowych idei czy materiałów po nowe sposoby produkcji. W ten sposób rozwijają również nas, jako konsumentów, architektów, projektantów i decydentów.

OMNIRES: OMNIRES zadebiutował w tym roku na targach Salone del Mobile – jak oceniasz ten debiut?

W Polsce panuje bardzo dobra tradycja projektowania przemysłowego i produkcji. Polski design jest niezmiernie wartościowy. Pochodzę z Ameryki Łacińskiej, obecnie mieszkam w Europie Zachodniej, i zauważam, że świat wciąż ma niewielką świadomość na temat jakości wzornictwa z tej części Europy. Podczas wizyty na stoisku OMNIRES zwróciłem szczególną uwagę na baterie łazienkowe i kuchenne. Uważam, że kluczową rolę odgrywa ich techniczna część, która odpowiada za niezawodność i funkcjonalność. Ta armatura bardzo dobrze prezentuje wartościowy design, ponieważ istotny jest nie tylko jej wygląd, lecz również działanie, jakość dotyku i wykonania. To właśnie stanowi esencję produkcji najwyższej jakości.

OMNIRES: Wracamy nieco do tematu rzemiosła. Transparentność procesu, cykl życia produktu – czy to są zasady, które za nim stoją?

David Basulto: Myślę, że ludzie stają się coraz bardziej świadomi tego, jak produkty które wybierają są projektowane i produkowane. Konsumenci są znacznie bardziej świadomi materiałów, ich pochodzenia, śladu energetycznego, ale także możliwości naprawy – całego cyklu produkcji. Myślę, że firmy również rozumieją to zjawisko, które wykracza poza samą produkcję i rozszerza się do tematów tj. jak naprawiać, wymieniać, wykorzystywać ponownie i wspierać klientów w całym cyklu, również po zakupie. Dzisiaj nie jest to jeszcze powszechne, ale zaczynamy obserwować obiecujące przemiany.

Więcej na www.omnires.com

Współpraca reklamowa

Podziel się!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *