9-letni Hubert laureatem międzynarodowego konkursu rysunkowego IKEA „Zabawa to poważna sprawa”
Rozstrzygnięto międzynarodową edycję konkursu na projekt pluszaka marzeń w ramach kampanii społecznej IKEA „Zabawa to poważna sprawa”. Spośród 70 tys. nadesłanych prac na całym świecie jury wybrało 10 najciekawszych, w gronie których znalazł się projekt 9-letniego Huberta z Białegostoku. Zwycięskie rysunki będą inspiracją do stworzenia limitowanej serii pluszaków, która jeszcze jesienią tego roku trafi do sklepów IKEA na całym świecie.
Kolekcja będąca dziełem najmłodszych projektantów z całego świata, w tym również Huberta z Białegostoku, stanie się częścią kolejnej odsłony kampanii „Zabawa to poważna sprawa”. Podobnie jak w pierwszej edycji, również podczas kolejnej, od każdej zabawki IKEA Foundation przekaże 1 euro na rzecz programów wspierających prawo dzieci do zabawy i rozwoju. Poza rysunkiem z Polski do ścisłego finału zakwalifikowały się także projekty dzieci z Niemiec, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Stanów Zjednoczonych, Bułgarii, Rosji, Japonii, Korei Południowej, Austrii i Australii. Wśród przesłanych projektów jury wyróżniło m.in.: tęczową chmurkę, ptaka-ninja oraz uśmiechniętego pająka – rysunek autorstwa 9–letniego Huberta z Polski.
Konkurs rysunkowy na projekt pluszaka marzeń jest częścią kampanii społecznej „Zabawa to poważna sprawa”, w ramach której IKEA wspiera prawo dzieci do zabawy i rozwoju w najbiedniejszych regionach świata. Praca Huberta była jedną z 4000 projektów zgłoszonych w Polsce, spośród których wybrano 20 najbardziej kreatywnych. Każdy ze zwycięzców otrzymał pluszaka uszytego według własnego pomysłu.
„Jesteśmy bardzo dumni, że w gronie zwycięzców znalazł się młody „projektant” z Polski. To ogromne wyróżnienie, a także wielka radość, że możemy realizować przedsięwzięcie, które wyzwala dziecięcą kreatywność oraz pomaga najmłodszym spełniać marzenia i rozwijać się poprzez zabawę. Liczba rysunków zgłoszonych na całym świecie udowadnia, że dzieci chętnie angażują się w działania na rzecz swoich rówieśników. Rysunek Huberta, podobnie jak prace pozostałych laureatów, pokazuje, że w najmłodszych drzemią nieskończone pokłady wyobraźni. Nam dorosłym nie pozostaje nic innego jak wspierać dzieciaki, zachęcać je do zabawy i kibicować im w rozwoju ich pasji” – podkreśla Agata Czachórska Specjalista ds. komunikacji korporacyjnej, IKEA Retail w Polsce.
Kampania „Zabawa to poważna sprawa” koncentruje się na promowaniu i zapewnieniu praw dzieci do zabawy i rozwoju. Podkreśla korzyści płynące z zabawy, które wpływają na prawidłowy rozwój dzieci. W ramach kampanii IKEA zebrano globalnie ponad 12,6 mln euro, z czego przeszło 463 tys. euro w Polsce. Fundusze zostaną przekazane na realizację projektów wspierających prawo dzieci do rozwoju i zabawy w najuboższych regionach świata. Podczas akcji, która trwała od 20 listopada do 24 grudnia 2016 r., każda sprzedana zabawka oznaczała 1 euro przekazane przez IKEA Foundation na ww. projekty. Wśród organizacji współpracujących z IKEA Foundation są UNICEF, War Child, Room to Read, Handicap International, Special Olympics i Save The Children.
Więcej informacji o kampanii „Zabawa to poważna sprawa” na stronie IKEA.pl/zabawy moc. Szczegóły dotyczące konkursu rysunkowego na stronie zabawymoc.pl
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Celem IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy dobre wzornictwo i funkcjonalne meble w przystępnej cenie. Dbamy o zrównoważony rozwój, realizując strategię People & Planet Positive.
IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. Grupa IKEA w Polsce posiada obecnie dziewięć sklepów, które w roku finansowym 2016 odwiedziło prawie 28 milionów osób. Ponadto, poprzez IKEA Centres Poland, firma zbudowała i zarządza ośmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Ponadto Grupa IKEA zainwestowała w sześć farm wiatrowych, dzięki czemu obecnie wytwarzamy tyle energii z odnawialnych źródeł, ile sami zużywamy na terenie Polski.
Dodatkowych informacji udziela:
Agata Czachórska
Specjalista ds. komunikacji korporacyjnej
E-mail: agata.czachorska@IKEA.com
Anna Orechwo
Garden of Words
Tel. 533 336 580; 22 829 85 72 w. 25
E-mail: a.orechwo@gardenofwords.pl