Dobry, polski design, czyli jaki?
Znamy wzornictwo skandynawskie, wiemy jak wygląda styl Hampton. A co z polskim designem? Czy jesteśmy w stanie zamknąć oczy i opisać jak on wygląda? Wymienić kilka marek albo od razu przypisać im konkretny projekt? Czy wiedzieliście, że Max Kobiela to projektant i właściciel marki Phormy.com, a krzesło siatkowe to projekt, który po 50 latach został reaktywowany przez Projekt68?
Polski design jest niezwykle ciekawy, zarówno ten z lat 50., 60., czy współczesny. Każdego roku powstają w Polsce nowe marki, nowe projekty. Gdzie ich w takim razie szukać? Jak do nich dotrzeć? Entuzjaści designu, którzy śledzą nowości, zawsze są na bieżąco w temacie, a inni? Jak do potencjalnych Klientów mają dotrzeć młodzi projektanci? W tym wszystkim ma pomóc kampania #WybieramPolskiDesign, której celem jest promowanie młodych, polskich marek.
– Do projektu zaprosiliśmy 10 producentów mebli oraz oświetlenia, którzy wpisują się w definicje „dobrego, polskiego designu”. A co on dla nas oznacza? Przede wszystkim musi być funkcjonalny i praktyczny – nie może tylko stać i wyglądać, musi też być elementem użytecznym. Unikatowość wzornicza, czyli coś, co nie jest powieleniem już istniejących projektów. Zwracamy również uwagę na jakość użytych materiałów, a co za tym idzie – made in Poland. Od projektu po produkcje. Wybór 10 marek nie był łatwy. Każdego roku powstaje kilka nowych, ale też kilka żegna się z rynkiem. Staraliśmy się wybrać projekty, które naszym zdaniem mają dużą szansę na to, żeby zagościły na dłużej w branży wnętrzarskiej. Zależy nam również na pokazaniu, że polski design jest w świetnej formie i na wyciągnięcie ręki. Każdy z nas może mieć taką perełkę w swoim domu – mówi Małgosia Stasinowska z GOOD INSIDE, współorganizator kampanii #WybieramPolskiDesign.
Kampania potrwa do września 2019 i przez ten czas Organizatorzy chcą stale komunikować o markach, projektantach i produktach, będąc przy tym jednocześnie biurem prasowym każdej z marek. Oficjalny start kampanii przewidziany jest na 4 października podczas trzeciej edycji Warsaw Home 2018.
– Na wystawie #WybieramPolskiDesign, którą organizujemy podczas Warsaw Home 2018, będzie można zobaczyć wybrane produkty marek, które biorą udział w całej kampanii: Custom Shop, DO_M, DYLE, Hennil, KASPA, Nowymodel.org, Phormy.com, Projekt 68, Talukko oraz RAW. Projektując tę wystawę przede wszystkim zależało nam na pokazaniu projektów. To projektanci i ich produkty są dla nas kluczowe na każdym poziomie komunikacji o kampanii czy poprzez wystawę, czy współpracując z mediami i architektami – mówi Magda Skibka z PLN Design, współorganizator kampanii #WybieramPolskiDesign.
Za inicjatywą stoi PLN Design – portal promujący polski design, a zarazem specjaliści zajmujący się komunikacją marek wnętrzarskich. Połączyliśmy siły z GOOD INSIDE – showroomem albo jak sami siebie nazywają nieco innym sklepem z polskim wzornictwem. Wspólne zainteresowania, przyjaźń spowodowały, że powstał projekt #WybieramPolskiDesign.
Wystawę #WybieramPolskiDesign będzie można obejrzeć podczas Warsaw Home 2018, w dniach 4-7 października w hali D, stoisko: 2.9.